8 osnovnih faktora koji utječu na cijenu izrade web stranica

Žena i muškarac se razbacuju s novcima

Koja je cijena izrade web stranice? Ako ste s tim postavljenim pitanjem na tražilici došli na ovaj članak, dobrodošli i nemojte otići jer ste upravo stigli na pravo mjesto za odgovor na to pitanje.

Odgovor na pitanje o cijeni web stranice nije jednostavno i zavisi od brdo drugih čimbenika, promatrajući to kroz analogiju bilo bi to kao pitati “koliko košta auto?”. Ne postoji jednostavan odgovor zar ne, već slušam kako kažete “pa ovisi…”, a upravo je tako i s formiranjem cijene izrade web stranice, nije ni malo drugačije.

Kada bih želio pojednostaviti odgovor na jednu jedinu rečenicu, rekao bih da “cijena izrade web stranice ovisi o vašim potrebama i vašim kratkoročnim i dugoročnim ciljevima, poslovanja“.

U ovom blog postu ću se najviše fokusirati na WordPress kao CMS platformu jer je ona najkorištenija web platforma koja postoji i u potpunosti je besplatna (govorim o osnovnoj verziji teme i dodataka), i putem koje si bilo tko s imalo talenta i volje za učenjem može izraditi web stranicu, i to besplatno.

Istina je da je upotreba WordPress CMS-a besplatna, ali stvar je u tome da se zbog tog marketinški primamljivog pridjeva koji stoji iza njega često događa zbrka među ljudima koji nikako ne mogu pojmiti zašto se cijena izrade neke web stranice kod nekoga izražava u tisućama, desetinama tisuća ili stotinama tisuća kuna, a s druge strane “to isto moj susjed napravi za pivu”.

Evo što ja mislim o tome, uopće nije bitna web stranica kao takva, nego bih prije svega postavio pitanje: Što će mi ta web stranica omogućiti, koje ću ja koristi imati od nje, da li mogu razvijati svoje poslovanje uz nju, biti primijećen uz pomoć nje, i da li uz njenu pomoć mogu postići svoje ciljeve.

Drugim riječima, i “fićo” i “merđo” mogu doći od točke A do točke B bez problema, zar ne (dobro možda “fićo” više i ne, ali razumijete poantu 😀)? Moje pitanje je da li je iskustvo u vožnji podjednako ili ipak “merđo” u ovom dijelu odskaće, i da li je ovdje bitan auto kao subjekt ili iskustvo koje ti on pruža. Drugi primjer, želiš povesti osobu koja ti se izrazito sviđa u “fini” restoran kako bi ju “zadivio” i podijelio s njom to iskustvo užitka, luksuza itd. Isto tako možeš ju povesti i u obližnju čevabdžinicu na placu s relativno dobrim čevapima (čak i pristojnim) i pivu ali to ne radiš, zašto? Zato što je iskustvo uz pomoć hrane kao subjekta to koje čini razliku a ne hrana. Primjera ima na svakom koraku, nastavite niz…

Da previše ne duljim, ovaj blog post je doista dugačak jer sam pokušao unijeti što je više moguće informacija kako bi dobili širu sliku o čemu ovisi formiranje cijene izrade web stranice i koji to čimbenici utječu na nju direktno ili indirektno.

Kolika je cijena izrade web stranica i kako znati na što valja računati?

Cijena izrade jedne web stranice može početi već od oko 1000 kuna za statičku web stranicu koja se sastoji od samo jedne stranice, do nekoliko stotina tisuća kuna za naručeno i prilagođeno rješenje. To je veliki raspon troškova. Odluka o tome koliko ste spremni potrošiti za web stranicu vaše tvrtke ovisit će o tome što želite da vaša web stranica učini kako bi postigla željene poslovne rezultate.

Cijena izrade web stranice za start-up tvrtku izgledat će vrlo različito od multinacionalne korporacije. Svaka će tvrtka imati različite zahtjeve i ciljeve između ove dvije vrste poduzeća, i s mnogim varijacijama između.

Pogledajmo koje opcije postoje s obzirom na cijenu te koje su njihove prednosti i nedostaci

1. Niski mjesečni trošak 85 do 250 kn/mj – plati po potrebi

Jednostavna opcija koja omogućava da s nečim započnete, a te usluge vam nude tvrtke poput Wix, Weebly ili Squarespace s opcijom mjesečnih troškova. Te tvrtke olakšavaju početak na način da odabirete predloške (template) s čime možete raditi kako biste se čim prije pokrenuli.

Naslovna stranica od wix.com

Prednosti

  • Lako se postavljaju i možete relativno brzo započeti.
  • Trošak raspodijelite mjesečnim plaćanjem.
  • Svoj sadržaj i fotografije možete dodati u unaprijed pripremljene predloške.

Nedostaci

  • Ograničeni ste s dostupnim predlošcima. Ovo može biti ograničavajući faktor ukoliko želite barem malo prilagoditi predložak svojem ukusu.
  • Niste vlasnik web stranice, zapravo to je kao neka vrsta najma jer ako zatvorite račun kod njih gubite i svoju web stranicu.
  • Iako je dosta lagano za započeti, ubrzo može postati dosta ograničavajuće ukoliko želite dodati neke dodatne funkcionalnosti.
  • SEO opcije su također ograničene i daju lošije SEO rezultate u usporedbi s ostalim CMS-ovima (Content Management System).

2. Predlošci dizajnirani za rad u WordPressu – 850 – 2,100 kn

Neke se tvrtke specijaliziraju za pružanje povoljnih WordPress web stranica dizajniranih za vas. Ova opcija obično ne uključuje troškove domene ili hosting, niti dodavanje bilo kakvih drugih prilagodbi ili funkcionalnosti, već samo aspekt dizajna. Ponekad se troškovi za takve web stranice mogu raspodijeliti po mjesecima.

Prednosti

  • Brzo se izrađuju
  • Posjedujete svoju vlastitu domenu
  • Odabirete predloške koji vam se sviđaju i drugi ih prilagođavaju vašim potrebama.
  • Možete sami ažurirati svoj sadržaj

Nedostaci

  • Koristite unaprijed formatirane predloške koji vas ograničavaju u bilo kakvoj daljnjoj prilagodbi.
  • Ako želite imati više funkcionalnosti ili dodati nešto dodatno, tada vam se i cijena uvećava za taj dodatni posao.
  • Vrlo su osnovni s jako malo prilagodbi za SEO.
  • Trebate ipak imati i malo znanja kako bi znali ažurirati svoj sadržaj.

3. Rad sa VA (virtualnim asistentom (netko koga zaposlite preko interneta)), studentom ili mladim (u poslu) web dizajnerom – 2,100 – 8,500 kn

Ako je vaš budžet u ovoj razini, tada možete pokušati surađivati ​​s nekim tko se nalazi u početnoj fazi svojeg web razvoja, ili je student ili je VA. Ako krećete sami, to bi mogla biti dobra opcija ukoliko imate ograničen budžet. Kod ove opcije imate dobru šansu da vam izrade solidnu web stranicu koja može pokrenuti vaše poslovanje. Koliko će zapravo biti kvalitetna, ne može se točno reći jer najviše ovisi o osobi s kojom radite. Ako ste spremni nešto i naučiti, ovo bi moglo biti dobra polazna točka.

Prednosti

  • Proces dizajniranja prema vašim potrebama je puno fleksibilniji.
  • Više mogućnosti prilagodbe izgleda i dizajna (ovisno o stručnosti onoga tko vam radi).
  • Radite jedan-na-jedan s nekim tko se interesira i o vašem poslovanju.

Nedostaci

  • Ova vrsta pojedinca ili tvrtke neće imati znanja ili stručnosti koje ima jedan web dizajner ili programer.
  • Projekt može trajati duže ovisno o iskustvu osobe koju ste angažirali.
  • Neće biti sasvim prilagođeni dizajn
  • Možda još nema izgrađen portfolio kojim pokazuje svoje uradke i još nema svoju bazu zadovoljnih klijenata.

4. Web stranice s prilagođenim dizajnom i razvojnim funkcionalnostima – 8,500 – 85,000 kn

Ako imate spreman budžet za ovu razinu usluge, tada možete raditi s već etabliranim web developerom ili dizajnerom. Također, na ovoj je razini veća vjerojatnost da ćete naći nekoga tko će moći upravljati poslovnim zahtjevima i omogućiti da vaša web stranica radi za vas i vaše poslovanje.

Poznavanje vašeg poslovanja

Najbolje web stranice ne rade u izolaciji od drugih, tako da će developeri u ovom cjenovnom razredu pristupiti vašem poslovanju na holistički način. Oni će vam s vremenom moći pomoći u razvoju vašeg poslovanja kroz izradu prave strategije za vas.

Tekući mjesečni troškovi od 450 – 8,500 kn/mj.

Kako bi zaštitili svoje ulaganje i pomogli vam da se vaše poslovanje razvija putem web stranice, neki web dizajneri će vam ponuditi podršku i održavanje nakon pokretanja web stranice. Stalna podrška, savjeti i planovi za budući rast mjesto je gdje se najbolje rješenje može uklopiti s mnogim etabliranim tvrtkama.

Cijena mjesečne tehničke podrške započinje već od oko 450 kuna s čime će vaše web mjesto biti ažurirano, sigurno i zaštićeno. Ako želite razviti svoju web stranicu i poslovanje, neki web programeri ponudit će opcije rasta koje mogu uključivati ​​SEO, marketing ili opcije planiranja i učitavanja sadržaja koje zahtijevaju i višu razinu ulaganja. Troškovi se mogu razlikovati, ali općenito bi mogli biti u području od oko 5,000 kn/mj., pa naviše.

Prednosti

  • Izrada web stranice na ovaj način djeluje kao investicija u poslovnog partnera koji pruža prave strategije kako bi uposlio vašu web stranicu da radi za vas i pomaže razvoju vašeg poslovanja.
  • Imate stalnu podršku i možete kontaktirati vašeg web dizajnera kada god to poželite, tj., ako nešto pođe po krivu s vašom web stranicom imate uvijek nekoga kome se možete obratiti.
  • Kroz ovaj način brige i skrbi za vašu web stranicu ona će uvijek biti ažurirana i zaštićena koliko god je to moguće.
  • Imate priliku raditi zajedno s nekim na poboljšanju aspekata vašeg poslovanja kao što su aktivnosti sadržajnog marketinga (eng Content Marketing) i društvene mreže.

Nedostaci

  • Nisu svi web dizajneri i web developeri proaktivni nakon što je web stranica lansirana, tako da je jako bitno da nađete pravoga.
  • Tekući mjesečni troškovi za podršku i razvoj poslovanja (opcija).
  • Početni troškovi za neke tvrtke mogu biti limitirajući.
  • Potrebno je odabrati web developera i/ili web dizajnera komu možete vjerovati i na koga se možete osloniti kako bi se vi mogli posvetiti svome poslovanju bez brige oko tehnikalija.

5. Dizajn i programiranje kompleksnih sustava – 85,000 HRK naviše

Kod kompleksnijih web stranica ima više pokretnih (dinamičkih) dijelova. U ovu skupinu spadaju veliki web projekti. To su projekti poput velikih web shopova i različitih membership (članskih) web stranica. Pošto ima dosta pokretnih dijelova, na ovakvim projektima rade stručni ljudi koji su eksperti u ovom području i za to su specijalizirani. Također, ovakvi projekti zahtijevaju i da održavanje vrše specijalisti kako bi se održao korak sa promjenama u poslovanju i promjenama proizvoda i usluga. Osim toga, ovakvi projekti zahtijevaju i kvalitetan hosting na kojemu će biti smještene te stranice kako bi osigurale besprijekoran rad.

Postoje 2 faze u životu jedne poslovne web stranice

1. Sama izrada web stranice

Najbitniji čimbenik u početku bilo kakve suradnje je otkriti tko ste vi, o kakvom se poslovanju radi i tko vam je konkurencija.

Nakon upoznavanja, prelazi se u sljedeću fazu, a to je strategija koja će se primijeniti pri izradi web stranice i u konačnici krenuti u samu izgradnju.

Prilikom izrade važnost se pridaje detaljima, tj., kakvo je korisničko iskustvo posjetitelja web stranice, da li s lakoćom navigira po njoj, da li može naći odgovor na pitanje zbog čega je i došao na nju, i da li postoji jednostavan i vidljiv način kontakta. Ne biste vjerovali koliko ljudi (poslovnih subjekata) na svojoj web stranici dopušta čitateljima odlazak s njihove web stranice jer, eto, nisu postavili gumb za kontakt ili ih potaknuli da odrade bilo kakvu akciju na njoj.

Nemate sadržaj za svoju web stranicu? Napišite vrlo efikasan sadržaj za vaše web stranice koji će privlačiti ljude uz pomoć vodiča za pisanje sadržaja za web.

2. Održavanje i briga o web stranici

Nakon što je web stranica postavljena online ulazi se u drugu fazu njenog života, a to je održavanje iste kako bi funkcionirala na postavljeni način bez grešaka, bila osigurana od bilo kakvih vanjskih upada i malwarea, te da se redovito ažurira (kako software tako i sadržaj) kako bi nastavila uspješno realizirati postavljene ciljeve.

Dakle, ako pitate koja je zaista cijena izrade web stranice, do sada možete vidjeti da cijena izrade web-a nije trošak već ulog u budućnost vašeg poslovanja.

Najgore što možete učiniti za sebe jest misliti da je web stranica nešto po principu izradi – postavi – zaboravi i da će rezultati doći sami od sebe. Mislim, biti će nekih sitnih poboljšanja ako je sadržaj koji je postavljen dobro optimiziran i poruke na webu su jasne svojim krajnjim korisnicima i s jasnim pozivima na akciju. Ali što ako vam stranica odjednom bude hakirana, ili se jednostavno sruši cijeli sistem zbog konflikta među pluginovima (vrlo često se zna dogoditi kod web stranica izrađenih u WordPress CMS-u) – što ćete onda?

U našoj ponudi postoje osnovni i prošireni paketi održavanja web stranica koji, ovisno o paketu usluge, osiguravaju da vaša web stranica ostane ažurirana, sigurna i zaštićena, da je sadržaj redovito ažuriran i optimiziran za tražilice i ljude, i, da na kraju, imate nekoga na koga se možete osloniti u slučaju bilo kakve potrebe za bilo kakvim savjetom u ovoj fazi života web stranice.

U svakom slučaju, uz osnovni paket održavanja nećete imati brige na svojoj web stranici u smislu bilo kakvih tehničkih poteškoća.

Ostali (mogući) troškovi koji također utječu na cijenu izrade web stranica

Pored troškova direktno povezanih s izradom i održavanjem web stranice, postoje neke dodatne web usluge koje bi vam također mogle zatrebati za projekt izrade web stranice. Neki web dizajneri možda i imaju u ponudi neke od tih usluga, dok neki ne. Samostalni web dizajneri mogu surađivati ​​s partnerima koji su se specijalizirali za te usluge i ostvaruju jako dobre rezultate.

Ako pak odabirete rad s web agencijom, vjerojatno te usluge imaju u ponudi ‘interno’. To su tzv. All-in-one digitalne agencije:

Ime domene

Npr. google.com, microsoft.com – to su sve imena domene. U slučaju da još uvijek nemate ime svoje domene, razmislite o tome koju odabrati. Potrebno je provjeriti dostupnost iste. Mogu vam i tu pomoći, ali i u ostvarivanju besplatne .hr domene. Alternativno, cijena imena domene se kreću od oko $10 / godišnje pa nadalje.

Hosting web stranice

Mjesto na web serveru na kojoj se nalazi vaša web stranica i svi povezani fajlovi i baze podataka. Za svoje klijente, koji nas odaberu za svog dugoročnog web partnera, u ponudi imamo i uslugu web hostinga koji su smješteni na Digital Ocean VPS serverima na data centru kojeg sami odaberu ovisno o tome gdje u svijetu im se nalazi željena publika. Upravljanje web hostingom, proširivanje servera, sigurnost i brzina – sve to radimo mi kako bih vas odteretili i te brige.

Copywriter

Pomaže u pisanju sadržaja na vašoj web stranici i zaista mu je fokus na odabiru riječi i jezičnim konstrukcijama koje koreliraju sa vašom željenom publikom kako bi ih potaknula na akciju.

SEO optimizacija – optimizacija za tražilice

Ovo je grana digitalnog marketinga i obično ovu vrstu SEO optimizacije imaju u ponudi digitalne agencije koje se bave digitalnim marketingom. Kod mene u ponudi postoji optimizacija za tražilice (tzv. SEO), i to tzv. on-page SEO optimizacija, i u većini je slučajeva više nego dovoljna za potrebe klijenata.

Dakle radi se o optimizaciji za tražilice koja uključuje ispravno korištenje H tagova, paragrafa, upotreba HTML semantike, adekvatnih naziva fotografija i ostalih medijskih elemenata, te meta naslova i meta opisa (pojavljuju se na tražilicama, tj., na stranici SERP-a), open graph naslova i opisa (pojavljuju se prilikom dijeljenja na društvene mreže).

Osim navedenog, radimo i implementaciju tzv., “schema markup” na sve stranice. Ukratko, schema markup je vokabular semantičkih oznaka koje se dodaju u HTML strukturu pojedine web stranice koji tražilicama pomaže bolje razumijevanje sadržaja na web stranici, te zatim tražilice na temelju toga prikazuju “dodatne” informacije u razultatima na SERP-u (rezultati pretrage za ključnu riječ ukucanu u tražilicu).

Inače, SEO rangiranje je besplatno, drugim riječima, ne trebate platiti Google-u i ostalim tražilicama kako bi vas postavile na stranice SERP-a. Međutim, imajte na umu da je ovakav vid optimizacije dugotrajan i potrebni su mjeseci (katkad i dulje) za adekvatnu optimizaciju, i opet vam nitko ne može garantirati poziciju br. 1 na Google-u.

Ako pak želite brže, instant rezultate, digitalne agencije će vam ponuditi Google oglašavanje, tzv. Google ads i / ili oglašavanje na društvenim mrežama u cilju instantnog dovođenja prometa na web stranicu.

Grafički dizajner

Za brendiranje i dizajn logotipa, poslovnih kartica “vizitki” i dr. koji će odražavati vaš poslovni identitet i odašiljati poruku vašim klijentima / kupcima po kojem ćete biti prepoznatljivi.

Fotografija, video i editiranje

Fotografi i snimatelji mogu vam izraditi profesionalne fotografije ili video uratke vas, vašeg tima, lokacije itd. Oni su najčešće osposobljeni i za editiranje istih u Photoshopu te bilo kojem video editing software-u kako bi vaša web stranica i proizvodi na njoj izgledali profesionalno, a predstavljanje vas i vašeg modela poslovanja besprijekornima.

Zaključak, odgovor na pitanje kolika je cijena izrade web stranice

Pitanje je jednostavno, ali nažalost ne postoji jednostavan i univerzalan odgovor na to pitanje. Ako ste uspjeli pročitati cijeli post o formiranju cijene izrade jedne web stranice vjerujem da možete zaokružiti sliku o tome o koliko se zapravo čimbenika radi, koji direktno ili indirektno utječu na nju.

Možda bi pitanje bilo dobro postaviti na drugačiji način, i zapitati se koliko je potrebno uložiti ili investirati u svoju online prisutnost, te na taj način potaknuti rast svoga poslovanja. Cijena je definirana stručnošću i proaktivnošću onoga tko vam izrađuje web stranicu.

Moj savjet je da odvojite vrijeme za istraživanje i utvrdite koje vam opcije najbolje odgovaraju. Pokušajte razmišljati i dugoročno, jeftinija opcija koja ne djeluje može vas dugoročno koštati više, jer i za bilo kakav projekt ćete također uložiti mnogo vremena, truda i novca.

Ukoliko krećete u izradu web stranice za svoju tvrtku najbolje što si možete napraviti jest izdvojiti si određenu sumu novca koju ste spremni platiti odmah i reći potencijalnom web dizajneru koji je vaš budžet kako tijekom izrade kasnije ne bi bilo neke nepotrebne zabune i izražavanja nezadovoljstva. Također, razmislite i o tome što će biti s vašom web stranicom nakon izrade. Neki web dizajneri već u prvom razgovoru s vama vam mogu postaviti i sljedeće pitanje: “što za vas znači uspjeh, i kako vidite svoje poslovanje za 2 ili 5 godina?”. S obzirom na navedeno, moja preporuka bi bila da si osigurate i mjesečni iznos koji ste spremni izdvojiti kako bi vaša web stranica funkcionirala bez poteškoća i sa snažnim usmjerenjem na razvoj i rast.

Na temelju utvrđenog budžeta, i nakon razgovora s web dizajnerom o vašim potrebama i potrebama web stranice, dobiti ćete adekvatnu ponudu za svoj projekt. Uglavnom, ako se vi ili vaš projekt svidite web dizajneru, on će vam u većini slučajeva ići na ruku i spustiti cijenu posla ukoliko nemate potreban budžet, jer eto, baš mu se sviđa vaša kreativna ideja ili se želi isprobati u nečemu novom za njega.

Dobar ishod projekta zahtijeva posvećenost obje strane, uspostavite kvalitetan odnos klijenta i web dizajnera. Odnos se izgrađuje povjerenjem, a povjerenje se stiče kroz komunikaciju. Za uspješnu web stranicu trebate odabrati web partnera, a ne samo web dizajnera ili web programera. Trebate imati nekog na koga se možete osloniti u bilo kojem trenutku. Svaki je web dizajner u svom pristupu različit, stoga je važno pronaći nekoga tko će se najbolje uklopiti s vašom osobnošću i vašim vlastitim vrijednostima.

Potreban vam je savjet oko formiranja cijene za vaš projekt?

Znam da je svaki početak težak, pa tako i ovaj kada trebate sebi izraditi poslovnu web stranicu, a niste sigurni kome se obratiti kako bi mu dali svoje povjerenje.

U slučaju da vam je potrebna pomoć ili imate pitanje vezano za bilo što iz ovog (podugačkog) posta, slobodno nas kontaktirajte putem formulara.

cross