Iz bloga

Vodič za uspješno pisanje sadržaja za web stranicu

Poslovne žene pišu sadržaj za web stranicu
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Bilo da krećete u izradu nove web stranice ili želite promijeniti sadržaj na postojećoj, dobro je pridržavati se nekih osnovnih uputa za pisanje sadržaja zbog kojeg će vas klijenti još više voljeti bez dodatne potrebe da angažirate profesionalnog copywritera.

Sadržaj

Bilo da krećete u izradu nove web stranice ili želite promijeniti sadržaj na postojećoj, dobro je pridržavati se nekih osnovnih uputa za pisanje sadržaja zbog kojeg će vas klijenti još više voljeti bez dodatne potrebe da angažirate profesionalnog copywritera.

Cilj ovog blog posta je da vas potakne da razmislite o sadržaju za vašu novu (ili staru) web stranicu. Također, ukoliko krećete u izradu nove web stranice i želite angažirati web dizajnera, dobro je ispisati svoj sadržaj prije same suradnje kako bi sve stranice bile dizajnirane na temelju poruke koje želite poslati svojim posjetiteljima, a ne da Vi morate prilagođavati svoj sadržaj dizajnu weba. To često može dovesti do otežane komunikacije s odabranim dizajnerom ili sa web stranicom s kojom nećete u potpunosti biti zadovoljni.

Pisanje sadržaja za web stranicu može biti naporno

Upravo tako. Mislite da će biti lako i da to možete učiniti za pola dana, ali to vrlo brzo može postati noćna mora koje će vas mučiti tjednima.

Uz nekoliko korisnih savjeta možete izbjeći te dodatne neugodnosti i uvelike si olakšati ovaj posao. Zbog toga, nemojte još zatvoriti ovaj post i pročitajte ga do kraja. Na kraju ću vam pokloniti i neke radne listove koje kasnije možete ispuniti sadržajem za svoju web stranicu. Te ispunjene radne listove zatim možete predati svojem web dizajneru po odabiru.

Nemojte pisati za sebe, pišite za mene

Ok,  možda ne za mene osobno, ali pišite za svoju publiku. Zvuči očito i možda mislite kako to već radite, ali vratite se korak unatrag i razmislite o tome jeste li doista pisali za svoju publiku ili za sebe.

Ovaj dio volim zamišljati na način kako naši korisnici sjede za svojim računalima uz vruću šalicu kave i čitaju naše web stranice riječ po riječ. Nema smetnji, ništa, osim cvrkuta ptica u pozadini i njihova je usredotočenost na nas potpuna.

Međutim, stvarnost je u potpunosti različita koliko god mi to htjeli ili ne. Razmislite o stvarnosti nekoga tko čita sadržaj vaše web stranice. Oni su na poslu, kod kuće ili negdje između. Oko njih će biti razna događanja i vjerojatno će obavljati više stvari istodobno poput gledanja televizije, kuhanja ručka ili večere, tražiti će sljedeći autobus ili čak svojeg šefa ako su na poslu.

Oni nemaju vremena shvatiti je li web stranica na kojoj se nalaze za njih ili ne. A ako nisu sigurni, pritisnut će gumb za zatvaranje prozora i možda ih više nikada nećete vidjeti.

Stoga se pobrinite da prilikom pisanja sadržaja za svoju web stranicu budete kristalno jasni kome je sadržaj namijenjen i iz kojeg razloga bi ih trebao zanimati.

Cilj vaše web stranice nije isticanje vlastite osobnosti već riješiti neku vrstu nečijeg problema ili potreba. Zato pišite kao da razgovarate s njima, a ne kao da ste na nekom mrežnom sastanku.

Omogućite posjetiteljima da skeniraju

Korisnici ne čitaju stranice, oni ih skeniraju. Dakle, kada pišete svoj sadržaj pokušajte zadržati poglavlja kratkima (između 2-3 rečenice) i dobro iskoristite vizualne markere kao što su podnaslovi i bullet pointovi kako biste pomalo razvili svoj sadržaj.

U idealnom slučaju, trebali biste biti u mogućnosti brzo pregledati stranicu i dobiti suštinu onoga što pokušavate reći. Tada ljudi mogu odlučiti žele li se vratiti i detaljnije pročitati. 

 U osnovi, ono što pokušavate učiniti jest odmaknuti se od toga da imate blok zgusnutog teksta i pretvorite ga u nešto zanimljivije.

Strukturirajte sadržaj na način da ga je lako prelistati.

Izmijenite riječi poput ‘mi’ i ‘ja’ u ‘Vi’

Najkorisniji trik koji možete upotrijebiti kako biste bili sigurni da pišete za svoju publiku jest da provjerite ima li u vašem tekstu više “Vi” nego “Ja sam” ili “Mi smo”.

Svaki put kad čujete sebe kako izgovarate riječi poput npr. “Već 5 godina smo u vrhu u industriji”, pokušajte te riječi promijeniti u nešto poput “Radit ćete s nekim kome možete vjerovati, mi smo tu već 5 godina i biti ćemo tu za vas kada nas trebate. 

I dalje će postojati vrijeme i mjesto za “Mi smo”, ali pobrinimo se da je fokus rečenice oko “Vas”.

Zapamtite, mi ljudi volimo razgovarati o sebi. Svi to radimo (upravo sada to činim!) Ako možete biti jedan od rijetkih koji stvarno razgovaraju s Vašim klijentima, poprilično ćete se isticati.

KRIVO: “Naša tvrtka osnovana je 2014. godine i već pet godina poslujemo u ovoj industriji”

DOBRO: “Radit ćete s nekim kome možete vjerovati, tu smo već 5 godina i biti ćemo vam na raspolaganju kada nas budete trebali.”

Pripremite svoje tekstove prije nego započnete suradnju s dizajnerom

Većina ljudi misli da moraju vidjeti svoju web stranicu prije nego što mogu dodavati sadržaj. Uostalom, kako znati što pisati ako ne vidite kamo sadržaj ide?

Problem kod pisanja sadržaja nakon dovršetka dizajna jest da na kraju nećete pisati ono što je najbolje za vašu web stranicu, ili još gore, ono što pišete neće se uklopiti u predložak i morat ćete ponovno redizajnirati cijelu stranicu.

Dobit ćete daleko bolji rezultat tako što ćete svom dizajneru dati sadržaj prije nego što počne raditi. Moći ćete koristiti svoje riječi kao inspiraciju. Možda će on uvidjeti kako će sadržaj bolje funkcionirati kao infografika ili ilustracija. Moći će oblikovati vaš sadržaj, a ne samo kreirati generičke predloške.

Nemojte se previše truditi zadovoljiti Google, pišite za svoju publiku

Google je ovih dana prilično pametan, a s vremenom će postajati sve pametniji. On točno “zna” kada “pišete za SEO (eng. Search Engine Optimization – tražilice)” i može vas zapravo kazniti za popunjavanje sadržaja ključnim riječima – čak i ako su relevantni.

Samo napišite ono što želite da vaši posjetitelji pročitaju i ne možete pogriješiti. Postoji mnogo drugih stvari koje možete učiniti ako želite olakšati ljudima kako bi vas pronašli putem tražilica, što bi vam vaš web dizajner i trebao preporučiti.

Za sada, pišite samo za svoju publiku, a ne za Google.

Nemojte biti previše pametni

Naposljetku, pokušajte pisati na najosnovniji mogući način. Ne pokušavajte biti prepametni.

Ljudi na internetu brzo čitaju. Dakle, ako moraju dekodirati ono što pokušavate reći, neće se dugo zadržati.

Kada pišete sadržaj, pretvarajte se da ste na zabavi i pokušavate to objasniti nekome tko je popio nekoliko čaša vina / piva / rakije.

Na primjer:

“Kupite kuću u roku od mjesec dana ili dobivate novac natrag” mnogo je lakše razumjeti od:

“Zaključite ugovor o mjestu prebivališta u roku od 1 mjeseca ili ćemo Vam vratiti novac“

U osnovi, ako se uhvatite “Thesaurusa”, zaustavite se. Svatko voli zvučati pametno, ali ne činite pogrešku tako što ćete odvraćati svoje posjetitelje i potencijalne korisnike/kupce.

Pisanje sadržaja će biti teško. No, ne brinite o tome da prvi put sve mora biti savršeno. Uvijek se možete vratiti i podesiti sadržaj nakon što vam web stranica bude gotova.

Stoga, idite negdje gdje vas nitko neće ometati, skuhajte si šalicu jake kave i prionite na pisanje tog sadržaja! 

Organizirajte svoj sadržaj za web

Nadam se da sam vas uspio uvjeriti kako je pisanje sadržaja za web ključno odraditi prije početka samog dizajna. Super! Pogledajmo sada kako organizirati taj sadržaj za svoju web stranicu.

KORAK 1: Napravite popis svih stranica koje želite imati na svom web sjedištu

Prva stvar koju trebate učiniti jest napisati popis svih stranica za koje trebate pisati sadržaj. Ne zaboravite nijednu podstranicu ili manje očigledan sadržaj. Kako bih vam olakšao, pogledajte svoj sitemap i odmah ćete vidjeti koliko stranica postoji.

Sitemap web sjedišta
Sitemap web sjedišta

KORAK 2: Postavite jedan cilj po stranici

Za svaku stranicu napišite glavni cilj koji želite postići na njoj. Zapitajte se, koja je najvažnija stvar koju želite dati do znanja ili pokazati svojim posjetiteljima nakon posjeta web stranici.

Evo nekoliko primjera:

Početna stranica: Cilj bi joj trebao biti da potakne posjetitelje da nastave s pregledavanjem.

Sadržaj jedne tipične početne stranice
Sadržaj jedne tipične početne stranice

O nama: Izgradite povjerenje posjetitelja pokazujući svoju “ljudsku” stranu.

Sadržaj za stranicu O nama
Sadržaj stranice O nama / O meni

Stranica usluga: Uvjerite ih da vas zaposle, tj., da vas angažiraju ukoliko putem web stranice želite prezentirati svoje usluge.

Sadržaj za stranicu Usluge
Sadržaj za stranicu Usluge

Ovo je sjajan način da se prilikom pisanja sadržaja za web usredotočite na svoj cilj i da ne “odskačete od teme”.

KORAK 3: Popišite svoj sadržaj pomoću bullet point-ova

Sada napravite popis putem bullet point-ova (oznaka) za teme koje želite pokriti na svakoj od stranica. To ne mora samo biti vezano za tekst, već možete i popisati slike koje želite da vaši posjetitelji vide.

Na primjer, stranica “O nama” može biti:

  • Sažetak o tome tko smo i s kime radimo
  • Fotografija nas i našeg ureda
  • Naša priča
  • Kolaž slika naših ureda / stvari koje volimo
  • Naše vrijednosti
  • Naša misija
  • Poziv na akciju da vas se angažira za uslugu

Ako je ovo pre-složeno za vas, slobodno koristite druge web stranice kao inspiraciju. Pogledajte što vaša konkurencija kaže i odaberite dijelove koji vam se sviđaju (naravno, nemojte kopirati njihov sadržaj u svoj), te pokušajte dodati svoju jedinstvenu osobnost u tekst.

KORAK 4: Čestitam! Sada napišite svoj sadržaj

Imate svoj popis i sve što sada trebate učiniti je ispisati sadržaj za svaku sekciju. Radeći na ovaj način, održavate svoj sadržaj organiziranim i sprječavate da bude razbacan i nepregledan. Na taj način olakšavate posao sebi i svom web dizajneru.

Upute za rad s radnim listovima

Sada slobodno možemo reći da ste spremni napisati tekstualne sadržaje za sve svoje stranice. Zapamtite, Vi ste stručnjak u svojoj branši i sada je prilika da to ispišete. Na taj način osiguravate priljev budućih, zadovoljnih, korisnika vaših usluga/proizvoda na vašu novu web stranicu.

Prije nego krenete u samo ispunjavanje radnih listova, proučite prvo ispunjeni primjerak koji je ispunjen kako bi vam pomogao otkloniti bilo kakve nedoumice koje biste mogli imati prije ispunjavanja svojih radnih listova.

U njima napišite sve što vam padne na pamet i to smatrate korisnim. Naravno, jedan primjerak vjerovatno neće biti dovoljan, stoga kopirajte prazne listove nekoliko puta kako bi mogli sve staviti na papir.

Ispunjavate na način da je jedan radni list (koji je podjeljen na sažetak i sadržaj) vezan za jednu stranicu (dakle “početna” stranica, “o nama” stranica, “kontakt” stranica, itd.).

Sažetak – služi za planiranje glavnih blokova sadržaja za svaku stranicu. Koristite jedan radni list po stranici.

Sadržaj – za svaku sekciju koju ste prethodno naveli u sažetku započnite s izlaganjem sadržaja, uključujući sve poveznice, bilješke ili upute za koje želite da ih vaš web dizajner ima na umu.

Zaključak

Pisanje sadržaja za web stranicu može vrlo zahtjevan posao, pogotovo ako tek započinjete i želite izraditi svoju prvu web stranicu. Nadam se da su vam ovi vodiči donekle pomogli u stvaranju ideje kakav sadržaj želite i pojednostavnili njegovo pisanje – smisleno pisanje. Bitno je imati na umu da za svaku glavnu misao treba imati stranicu na kojoj će se ona razraditi.

Vaš web dizajner će vam uvelike pomoći oko sadržaja i fotografija za web. Dati će vam neke dodatne smjernice, ali ukoliko nećete imati svoj sadržaj posao se komplicira i produljuje rokove same izrade web stranice ili povećava troškove ukoliko se odlučite platiti copywriteru da za vas napiše atraktivne tekstove.

Ukoliko tek započinjete, nemojte se brinuti ako vaši tekstovi ne zvuče profesionalno na prvu. Uvijek se možete vratiti na njih i prepraviti ih. Za početak je bitno staviti svoj web pred oči korisnika i ljudi koji će konzumirati vaše proizvode i/ili usluge. Vaš web dizajner bi vam trebao omogućiti edukaciju nakon same izrade kako biste sami mogli mijenjati i ažurirati svoj sadržaj, na kraju krajeva, sadržaj je bitan i za tražilice kako bi vas vaši ciljani korisnici pomoću njih lakše mogli pronaći 😀.

Ukoliko imate pitanja, želite ostaviti komentar ili ugovoriti suradnju s nama – pišite nam i kontaktirajte nas.

5/5 (1 Review)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Scroll to Top

Pretplati me!

Da, želim dobivati povremene informativne članke o web stranicama i ostalim povezanim temama.