Suradnja na projektu izrade web stranice je od krucijalne važnosti za sve strane uključene u samu izradu jedne poslovne web stranice, web shopa i dr. Kada je suradnja dobra, to znači komunikacija bez zadrške, pravovremena dostava materijala i kada su postavljeni i dogovoreni jasni ciljevi web stranice – uspjeh iste je zajamčen.
Pročitajte više kako izgleda proces izrade web stranice kod mene.
Cilj svake web stranice je predstavljanje Vas ili vašeg poduzeća i omogućavanje drugim ljudima da stupe u kontakt s vama ili vašim poslovanjem. Njihovi motivi i ciljevi da uđu u kontakt s vama su različiti – trebaju uslugu koju im možete pružiti, trebaju proizvod koji im vi možete ponuditi, itd.
Uloga web stranice jest također informirati svoje posjetitelje ne samo o proizvodima i uslugama, već i na koji način mogu sami riješiti “problem” koji trenutno imaju uz pomoć sadržaja na vašim web stranicama, ili vas mogu angažirati da to obavite za njih.
Računajte na 7 glavnih točaka kako bi se pripremili za uspješnu suradnju na projektu izrade web stranica
Tko je vaša publika, tj. tko su ljudi koji će konzumirati vaš sadržaj?
Iz gore navedenih razloga, bitno je poznavati svoju publiku kako bi od njih kreirali potencijalne kupce ili korisnike vaših usluga u budućnosti.
Kada znate tko vam je publika, tada krećete u kreiranje sadržaja za sve stranice, ali i dizajn istih. Vi ste stručnjak, Vi znate tko je vaša publika, a web dizajner je osoba koja će uz pomoć vašeg inputa kreirati dizajn primjeren njihovim i vašim potrebama. Kako kreirati sadržaj za web stranicu pročitajte u vodiču za pisanje sadržaja za web stranice.
Nakon što definirate ciljeve web stranice, željenu publiku i kreirate njen sadržaj, krećete u potragu za web dizajnerom koji će sve što ste smislili postaviti na vidljivo mjesto, tj., online. Naravno, ako niste sigurni 100% u ciljeve i sadržaj, uvijek se možete konzultirati sa svojim odabranim web dizajnerom. Ako još niste, skinite besplatni vodič na ovu temu i saznajte 5 ključnih koraka na koje biste trebali obratiti pozornost za izradu uspješne web stranice.
Kako otprilike izgleda suradnja na projektu izrade web stranice, pročitajte u nastavku.
“Ja nisam web dizajner, kako mogu kritizirati dizajn? Što ako kažem nešto glupo?”
Naišao sam na mnogo ljudi kojima je upravo ovo velika briga kod suradnje s agencijom ili freelancerom za web dizajn. Niste išli u školu za dizajn, niste diplomirali dizajn, kako onda možete suditi o tipografiji i usklađenosti boja?
Dobra vijest je da ne morate. Odnosno, ne morate – do neke mjere. Vaš je posao poznavati svoj proces poslovanja, i što je još važnije, poznavati svoju publiku. Ako se možete usredotočiti na pomisao o tome što ljudi koji posjećuju vašu internetsku stranicu žele vidjeti, tada će vaše povratne informacije imati veliku vrijednost.
Započnite sa „zašto”
Naravno da ćete imati mišljenje o određenim vidovima dizajna, ali prije no što ih počnete iznositi pokušajte se zapitati zašto se netko odlučio upravo za taj dizajn.
Na primjer, recimo da vam se osobno uistinu ne sviđa plava boja. Umjesto isključivog „Ne volim plavu, promijenite je u zelenu”, pokušajte postaviti pitanje „Zašto ste se ovdje odlučili za plavu boju”? Vaš bi dizajner trebao moći opravdavati svoje odluke, nakon čega vi možete prosuditi jeste li s tim odgovorima zadovoljni ili niste.
Opišite problem, nemojte propisivati rješenja
Većinu vremena puno je korisnije objasniti dizajnerima u čemu je problem, nego ih zamoliti da nešto pomaknu ili promijene.
Vratimo se našem primjeru s bojama: rečenica u stilu „Plava boja je boja našeg glavnog konkurenta, pa bi mi bilo draže da je ne koristimo” bolja je od „Promijenite plavu u zelenu”, jer pomaže web dizajneru shvatiti što vam je važno, te mu s time dajete priliku smisliti nešto još bolje.
Vratite se svojim ciljevima
Sjećate se ciljeva koje smo postavili na početku projekta? Iskoristite ih kao referentnu točku za sve svoje povratne informacije.
Ostvaruje li projekt glavni postavljeni cilj? Ili se možda dodalo mnogo manjih ciljeva koji skreću pažnju s glavnog zadatka?
Ako se kao osnovom za povratne informacije možete poslužiti kratkim i određenim ciljem, tada će vaše povratne informacije biti mnogo jednostavnije i jasnije.
Na primjer, ako prodajete sunčane naočale za pse, htjet ćete znati je li njihov dizajn privlačan vlasnicima pasa ili ćete htjeti znati je li proces od informiranja do prodaje jasan vašoj publici.
Ako svaki dio povratnih informacija možete povezati sa svojim glavnim ciljem, shvatit ćete kako ste dobili projekt koji je mnogo uspješniji od mnoštva subjektivnih povratnih informacija.
Ukoliko radite unutar tima u svojoj tvrtci
Ako radite u timu, važno je riješiti bilo kakve interne rasprave unutar poduzeća, prije no što o njima obavijestite svog web dizajnera. Svakako svome web dizajneru postavite pitanja ako vam treba pomoć u razjašnjavanju nečega, ali složite se unutar tvrtke oko konačne verzije povratnih informacija prije no što ih proslijedite svojem web dizajneru.
Pripazite na još jedan detalj koji je jako bitan prilikom suradnje. Naime, prije započinjanja bilo kakvih radova, Vi ćete biti spomenuti kao glavna točka kontakta u ugovoru tj., ponudi za web dizajn. NIKAKO, ali baš nikako nemojte svog web dizajnera staviti kao CC u mailing listu s drugim osobama. Pitate se zašto? Znate onu: „previše baba, kilava djeca“. To je izvrsna prilika da se skrene s prethodno dogovorenog puta tijeka suradnje, i na taj način je vrlo vjerojatno da na kraju nitko ne bude zadovoljan sa uslugom, a krajnji rezultat će biti nejasna komunikacija na web stranicama što će rezultirati da će potencijalni kupci otići s vaše web stranice vašoj konkurenciji.
Ako je moguće, ovlastite samo jednu osobu za pružanje povratnih informacija kako ne bi dolazilo do neugodnih situacija u kojoj web dizajner postupa prema povratnim informacijama jednog člana tima, a da bi voditelji timova kasnije rekli: „Zašto ste to napravili? Vratite na staro” – vjerujte mi, događa se!
Dovoljno rano izrazite svoje neslaganje
Najvažniju stvar sačuvao sam za kraj. Ako dizajn koji dobijete nije ono što ste očekivali ili je došlo do nekakve velike pogreške, izrazite svoje neslaganje što ranije.
Nemojte se brinuti oko povrede nečijih osjećaja. Dokle god vam je referentna točka vaš cilj i ne zadirete u sferu osobnog, nema razloga za oklijevanje.
Ako nešto nije u redu s vašim projektom, vaš web dizajner će rado s vama proći sve probleme i pokušati ih riješiti. Ne zaboravite, što više vremena prođe od početka projekta, to bi eventualne promjene mogle biti dugotrajnije.
I to je to! Predstavio sam vam neke korisne načine za pružanje povratnih informacija. Ne zaboravite, Vi ste stručnjak koji poznaje svoje poduzeće i svoje korisnike/kupce – što upravo vaše povratne informacije čini najvrjednijima.
Nadam se da vam je ovaj post bio koristan. Nedostaje li nešto? Slobodno me kontaktirajte i izrazite svoje nedoumice.
Potrebna vam je web stranica s visokim performansama? Kontaktirajte me i recite mi više o svome projektu i vašim potrebama.